Gra giełdowa

Poznaj drogę do sukcesu

Kampania reklamowa- czy to się w ogóle opłaca?

Listopad 8, 2019 Uncategorized 0
kampania reklamowa billboard

Bardzo często, szczególnie w przypadku przedsiębiorców, którzy jeszcze nigdy w żaden sposób się nie reklamowali, każda możliwa kampania oznacza dla nich pewien wydatek i koszt. Mamy więc przed oczami fakt, że za prowadzone działania trzeba będzie zapłacić i trzeba to będzie zrobić od razu. Tymczasem, trudno jest wyobrazić sobie, że taka kampania- jeśli tylko jest prowadzona w sposób profesjonalny i rzetelny- może zapewnić nam zwrot z inwestycji, a nawet sprawić, że będziemy zarabiać dużo więcej niż poniesione koszty za prowadzenie kampanii. Tak naprawdę, zawsze, każda kampania powinna być tworzona tak, aby dawać firmie możliwości rozwoju i pomnażania zarobków. W innym przypadku tak naprawdę nie ma w ogóle sensu decydować się na jej prowadzenie.

Czym jest ROI i jak kontrolować opłacalność kampanii?

ROI to nic innego jak Return on investment, czyli dosłownie zwrot z inwestycji. Jest to wskaźnik, który powinien być przez nas liczony zawsze, kiedy tylko zabieramy się za realizację jakiejś kampanii reklamowej, gdyż pokazuje, czy w ogóle ma ona sens. Wskaźnik ten może przyjąć formę procentową lub też może być po prostu wielkością liczbową. Tak naprawdę jest to zestawienie stosunku zysku do poniesionych kosztów, żeby jednak móc go wyliczyć, trzeba dysponować odpowiednimi statystykami. A żeby faktycznie nimi dysponować- trzeba podejść w sposób rzetelny do kwestii analityki internetowej, trzeba monitorować źródła pozyskiwania nowych klientów i zwracać uwagę na te zlecenia, które faktycznie pochodzą ze źródła reklamowego.

W przypadku niektórych kampanii prowadzonych w sieci, naprawdę łatwo jest uzyskać dane, które pomocą nam oszacować zwrot z inwestycji. Takimi kampaniami są reklamy Google Ads, a nawet pozycjonowanie strony. Zawsze absolutnym minimum analityki internetowej jest podpięcie takich narzędzi jak Google Analytics lub też możliwość wdrożenia śledzenia konwersji.

Inwestycja w reklamę-czy się opłaca? Jak jeszcze można to sprawdzić?

Obok analizowania statystyk wejść na stronę i źródeł pozyskiwania klientów, można też zaprojektować krótkie badanie wśród klientów, czyli po prostu spytać ich, w jaki sposób dowiedzieli się o naszej firmie. Taka krótka ankieta może być przeprowadzona w formie internetowej, ale też możemy na bieżąco pytać przychodzących do nas klientów o to, jak do nas trafili. Od razu pokaże nam to, czy faktycznie reklama przynosi nam jakiekolwiek korzyści.

Pamiętajmy o tym, że dopóki nie zaczniemy mierzyć efektywności reklamy i sami nie przekonamy się o tym, że działa- zawsze może ona stanowić dla nas koszt, który się nie zwraca. Warto więc podejść do sprawy profesjonalnie, gdyż w przeciwnym razie za pewne szybko się zniechęcimy i stwierdzimy, że podejmowanie jakichkolwiek działań jest bez sensu. Profesjonalną analitykę internetową możemy też zlecić agencji, która realizuje u nas daną kampanię reklamową, pamiętajmy jednak, że sami też możemy tutaj wiele zdziałać i sprawić, że faktycznie grono naszych klientów będzie się poszerzać.

Opracowano z brandbay.pl