Jak wybrać dobry hosting?

Poznaj drogę do sukcesu

Jak wybrać dobry hosting?

28 września, 2017 Uncategorized 0

Prowadzenie biznesu w formie online wymaga od nas przede wszystkim posiadania strony internetowej. Samo jej założenie wielkim wyzwaniem dzisiaj nie jest. Tym bardziej że firm czy też freelancerów, którzy się tym zajmują, na polskim rynku nie brakuje. Niemniej jednak pamiętajmy tutaj o tym, że samo stworzenie strony to nie wszystko. Przede wszystkim musimy nabyć hosting, a więc miejsce w sieci, gdzie ją umieścimy. Obecnie dostawców usług hostingowych jest mnóstwo. Dla wielu to spora korzyść, ale jednak i spory problem, bo wybór optymalnego dostawcy nie jest zadaniem prostym. Na co więc zwrócić uwagę, aby być pewnym, że dostawca hostingu nas nie zawiedzie?

Opinie

W pierwszej kolejności warto sprawdzić opinie o danej firmie, z czym większego problemu mieć dziś nie będziemy. Jeśli jesteśmy już przy takich opiniach, to oczywiście najlepiej jest tutaj skorzystać z sieci. Warto jednak pamiętać, że zarówno pochlebne, jak i negatywne opinie o danym dostawcy hostingu mogą być lekkim przekłamaniem. Wszystko dlatego, że zlecać może je dana firma czy też jej konkurencja. Mimo wszystko przy wielu takich opiniach bardzo możliwe, że są one prawdziwe i można na nich polegać.

Cena w drugim roku

Hosting na ogół jest bardzo tani i kosztuje kilkadziesiąt złotych za rok. Niemniej jednak okazać się może, że jego przedłużenie o rok kolejny będzie już zdecydowanie droższe, aniżeli zapłaciliśmy za niego przy zakupie. Warto sprawdzić to o wiele wcześniej.

Limity

Istotne są również wszelkie limity, które obowiązują na danym koncie. Wiele z nich jest reklamowana tak, że nie mają one żadnych limitów. Nie warto jednak wierzyć takim reklamom, bo na pewno jakieś limity na takich kontach obowiązują. Jedne są większe, inne mniejsze, ale na pewno nie jest tak, że konta takie są ich pozbawione.

Przetrzymywanie danych

Weźmy też pod uwagę przetrzymywanie danych. Większość z firm o tym informuje. Jedne swoje dane przetrzymują w zewnętrznych pomiotach. Inne natomiast mają swoje własne centra danych. Ważne jest też samo miejsce ich lokalizacji. Otóż niektóre firmy nie mogą ich przechowywać poza Polską. Ponadto, jeśli centra danych są umieszczone we Francji czy w Wielkiej Brytanii wpłynie to na tak zwane pingi, a więc czas odpowiedzi serwera.

Backup

Każdy usługodawca, który dostarcza nam hosting stron www, wykonuje backup i jest to oczywiste. Mimo wszystko wiele pytań i tak pozostaje tu bez odpowiedzi. Tak więc warto sprawdzić, jak często robi to dany usługodawca oraz jakie narzędzia do tego wykorzystuje. Ponadto bardzo możliwe, że backup dotyczy tylko i wyłącznie jednego z pakietów hostingowych. Spytać trzeba więc, czy dotyczy to opcji, którą wybraliśmy. Ponadto backup warto wykonywać samodzielnie, a dane przechowywać w innym miejscu, aniżeli mamy tam hosting. Najlepiej posłuży do tego chmura.

Obsługa klienta

Zapomnieć nie wolno również i o obsłudze klienta. Standardowe sposoby komunikacji to telefon, mail i czat. Warto zwrócić uwagę na to czy Biuro Obsługi Klienta jest dostępne przez 24 godziny na dobę. Oczywiście najlepiej jest, jeśli kontakt możliwy jest w języku polskim. Z tym problem może być w przypadku firm zagranicznych, które działają na polskim rynku.

Testy

Każdy hosting www przed zakupem warto sprawdzić. Taką opcję ma coraz więcej usługodawców hostingowych i jak najbardziej warto z tej opcji skorzystać. Okres próbny na ogół trwa około dwóch tygodni. Tak jest też w firmie wer.pl, która z każdym rokiem zyskuje na popularności. Z pewnością po części dlatego, że ma trzy atrakcyjne pakiety hostingowe w konkurencyjnych cenach. Więcej informacji na temat tego dostawcy i jego pakietów hostingowych znaleźć można pod linkiem https://wer.pl/hosting.

Czy to najlepsza opcja na rynku? Trudno stwierdzić. Czynników, które musimy wziąć pod uwagę, wybierając taki hosting www, jest bowiem naprawdę wiele. Wydaje się jednak, że klienci, którzy postawią na jeden z pakietów tego dostawcy, większych powodów do narzekań mieć nie powinni. Oferta ta skierowana jest do właścicieli większych, ale i mniejszych stron internetowych.